Selasa, 15 Februari 2011

Salam Maulidur Rasul 1432 Hijriah !!!!!!!!!

hari nie 12 Rabiulawal 1432 Hijriah merupakan hari kebesaran nabi kita,Nabi Muhammad s.a.w....sama2lah kita berdoa dan memohon kepadaNYa agar kita sentiasa di lindungi dan dilimpahkan rahmat dariNYa..Tema Tahun ini ialah 1Malaysia 1 Ummah..dan aku serta keluarga cuma berada di rumah.....diawal pagi seperti biasa kalau time cuti nie kami selalu BF kat luar..kali nie dekat kedai mamak SYED MAJU di Paroi dekat je ngan Stadium Paroi. Seperti biasa juga menu kegemaran kami Teh Ais dan Roti Petak Garing dengan kuah kari with isi ikan. Adib bukan main lagi makan dah tak toleh kiri kanan, agak ehhh lapar nie.maklumlaa semalam tak makan ape2. otw balik kita org singgah kejap dekat Pasar Tani Ampangan, ushar aper2 yang patut..sibuk berjalan adib kata" mama, nak baju Ben 10"....tapi hubby aku dan aku wat tak tau je....kesian adib..diam je tak dapat baju tue....emmm anak2 nie tak leh nak manjakan sangat beli tu beli nie....kena juga ajar bagaimana susah nak dapatkan sesuatu....bukan main mintaa jeee......
sampai rumah terus pula dengan aktiviti memasak.....aku nie memang rajin memasak kalau time hubby ade kat rumah...ari nie aku masak "masak lemak ikan kembung + ubi kentang (kata hubby aku jarang org masak pakai kentang..)hehehe hentam je laaa..janji aku nak makan ngan ubi kentang juga..org tak buat aku buat laa....sambil2 tue goreng ayam dengan disaluti kunyit hidup,cili padi dan bawang...menjilat jari nie...licin..hehehehe...penangan orang yg selalu malas masak memang cam nie...sekali masak...terus habis licin...
kata hubby "mama memang pandai masak"...emmm nie ayat ikhlas ke bodek nie sayang..hehehe..kadangkala aku kesian ngan hubby aku nie...dapat wife yg malas nak masak...sebenarnya aku nie bukannya malas sangat nak masak cuma tak boleh nak wat keje terlalu banyak sangat...aku cepat letih...kata doktor itulah salah satu kesan yang aku kena alami selain terpaksa muntah setiap hari waktu pagi....dah macam orang mengandung...tapi selagi aku tak cuci buah pinggang nie selagi tue aku akan hadapi keadaan ini...dan aku alhamdulillah mendapat hubby yang benar2 memahami aku dan banyak membantu aku menguruskan hal rumah.....katanya "mama buatlah perlahan2...buat setakat yang mampu, yang tak larat tak yah buat, nanti abg buat"..mmmmm terharunya.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan