Khamis, 21 Mei 2009

KEPONINGAN

salam semua.....

ari nieee keluar umah jam 7.30pg, hantar adib kat umah pengasuh ngan hubby ke opis die.Dalam kereta, adib niee gemar memunggah barang2 dalam kereta termasuklaaa mp3 abh die. apa lagi kenalaaaaa marah ngan abah dia.sian anak mama.terus terdiam. kata2 abah dengar lak dia tue..tapi kalau mama dia yang cakap...harus sangatlaaa nak dengar.sampai jer opis..awal2 pagi dah dapat panggilan dari client. mula2 ok jerrr cakap...lepas tuee..ingat dah selesai...rupanya dia call balik, tanya benda yang sama juga...adoiihaiii tak paham laa pulak.terang lagi pada dia....last2 dia cakap nak saman developer tue...saya kata "samanlaa".Dah abis tueee..ingatkan dah settle, dia call lagi.....adoiiiiiiiiiiiiiiiiiiii nak aperr lagi nie.dia minta saya buat pula surat dekat developer tue tanya pasal status rumah..adoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihhhh sakit kepala..saya kata yerrr laaaa saya buat nanti.tak sampai 10 minit kemudian call lagi...adoi memang nak konooooo caller tue. saya pesan kat receptionist, kata saya meeting.penin2...ade gak client cam ni.....citer pasal opis, kat opisss sekarang nie banyak pulaa keje. kdgkala tension gak..tapi best buat keje lawyer nie.macam2 perangai manusia yang kita jumpa yang kadang kala mencabar... dan sentiasa dicabar kesabaran nie...hehehehehe.cakap tentang kesabaran, beberapa hari lalu leader saya ade bercakap dengan seorg client berkenaan tanah adat.Ikut undang2 n9, kalau geran tanah ada dinyatakan tanah adat kenalaaa minta kebenaran dato lembaga.dia persoalkan kenapa tanah dia tanah adat lak.masa dulu beli tak dee lak tanah adat. abis tuee kita org nak buat cam nerr...dah pejabat tanah minta cam tu.dah berbuih menerangkan tak juga paham2.lastly leader saya niee bagi fail kat lawyerr...kot2 dia paham...nak tahu aperr jadi, sekali terang jerrr dah paham. masyaallah...pelik2.....terdetik juga kat dalam hati, client tue tak yakin kot ngan kerani cabok cam kita org niee...hmmmmmmmmm..lepas tue time rehat saya n geng2 opis g umah kak fir makan. makan mee kari...sedappppp.memang pakar masak die nie.lepas niee tak taulaaa sape nak gantikan kak fir nie masak utk kita org. hari esok adalah hari last die kat opisss sebab dah letak surat resign. minggu depan jadilaaa dia org kedah. jelesss laa pulak....patutnya saya yang balik kedah.sebab itu tempat lahir saya....nak wat cam nerrr...sabar je laaa.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan